- Netwerk beleidsondersteuners team Oost - 27/11/2024Tijdens dit initiatief ligt de focus op het uitwisselen en bespreken van werkzorgen, werkvragen en bekommernissen.27 november 2024Berlare
- Netwerk beleidsondersteuners team Oost - 18/02/2025Tijdens dit initiatief ligt de focus op het uitwisselen en bespreken van werkzorgen, werkvragen en bekommernissen.18 februari 2025Berlare
- Netwerk beleidsondersteuners team Oost - 01/10/2024Tijdens dit initiatief ligt de focus op het uitwisselen en bespreken van werkzorgen, werkvragen en bekommernissen.1 oktober 2024Berlare
- Netwerk rapporteren: op weg naar een rapport voor het lager onderwijsWil je je eigen rapport onder de loep nemen en actualiseren? Dan is dit netwerk iets voor jou. Vanuit aangeboden denkkaders inspireren we elkaar en gaan we samen in overleg.Meerdere dataOp locatie
- Persoonsgebonden ontwikkeling evaluerenDe evaluatie van de persoonsgebonden ontwikkeling is een uitdaging voor vele scholen. Hoe kijken we naar de ontwikkeling van leerlingen op sociaal, psychisch, fysiek en spiritueel vlak, de ingrediënten van de persoonsgebonden ontwikkeling in het leerplan Zin in leren! Zin in leven! Hoe kijken we ontwikkelingsgericht naar de leerlingen vanuit onderwijsarrangementen, ontwikkelvelden, ontwikkelthema’s, doelen en leerlijnen? Hoe evalueren we breed, vanuit verschillende situaties, met verschillende mensen, op verschillende momenten?Op aanvraag
- Kunst en kunde van feedbackFeedback staat meer dan ooit op de voorgrond in ons onderwijslandschap. Een kunst en kunde die iedereen al doende kan leren.Op aanvraag
- Procesgericht volgen van het jonge kind binnen ZILLBreed evalueren van jonge kinderen met een ontwikkelingsgerichte bril. We bieden je inspiratie om je leerlingvolgsysteem uit te bouwen gebaseerd op ZILL, procesgericht en ontwikkelingsgericht werken.Op aanvraag
- ZILL-vol evalueren vanuit een brede kijk op leerlingenLeerlingenevaluatie houdt alle leraren bezig: wat moet/mag? Wat is zinvol? Waar past leerlingenevaluatie in het geheel van onderwijsarrangementen? Hoe houd je rekening met de ontwikkeling van leerlingen? Hoe volg je die ontwikkeling onderbouwd en planmatig op? Wat zijn kwaliteitscriteria voor goede evaluatie? Deze module biedt handvatten voor leraren in hun dagelijkse evaluatiepraktijk.Op aanvraag
- Een krachtig muzisch arrangement ontwerpen, hoe doe je dat?Tijdens deze nascholing maak je kennis met de opbouw van een goed muzisch arrangement. Via verschillende opdrachten ontdek je de didactische principes tijdens een goed muzisch arrangement. Je oefent actief op het beschouwen en creëren in de vier domeinen muziek, beeld, dans en drama.Op aanvraag
- Een krachtig muzisch arrangement ontwerpen, hoe doe je dat?Tijdens deze nascholing maak je kennis met de opbouw van een goed muzisch arrangement. Via verschillende opdrachten ontdek je de didactische principes tijdens een goed muzisch arrangement. Je oefent actief op het beschouwen en creëren in de vier domeinen muziek, beeld, dans en drama.17 januari 2025Brussel
- Muzische vorming breed evalueren. Hoe doe je dat?Muzische vorming evalueren is vaak geen kwestie van juist of fout. Hoe doe je dit dan wel? In deze nascholing krijg je vanuit de didactiek een zicht op de aanpak van evaluatie en specifieke evaluatie-instrumenten binnen het leergebied muzische vorming.Op aanvraag
- De Vlaamse toetsen: een kans tot kwaliteitsontwikkeling? (secundair onderwijs)Tijdens dit initiatief krijg je zicht op wat de Vlaamse toetsen precies inhouden. zicht op de voorwaarden om de Vlaamse toetsen te doen werken. een antwoord op jullie vragen over de Vlaamse toetsen.Te bepalenTe bepalen
- De Vlaamse toetsen: een kans tot kwaliteitsontwikkeling? (basisonderwijs)Tijdens dit initiatief krijg je zicht op wat de Vlaamse toetsen precies inhouden. zicht op de voorwaarden om de Vlaamse toetsen te doen werken. zicht op de relatie tussen de Vlaamse toetsen en IDP. een antwoord op jullie vragen over de Vlaamse toetsen.Te bepalenTe bepalen